HOE JE EEN KLIK KRIJGT MET JE DOELGROEP

EN VAN JE ZELF EEN STERK MERK MAAKT

Als je je unieke verhaal overbrengt in karaktervolle beelden, kan je klant makkelijker voor jou kiezen. Je krijgt de klanten die je wilt als je zichtbaar en origineel durft te zijn.

Goede foto’s laten jouw kracht zien. Dat werkt aanstekelijk voor je klanten.

  • succesvolle ondernemers fotografie fotosomoptevallen

Je bent een zelfstandige, bewuste professional en toe aan de volgende stap in je onderneming.

Eigenlijk doe je het best goed, maar het is tijd om verder te professionaliseren. Te beginnen met je website. Hoe gaat je website echt voor je werken? Hoe laat je zien wie je bent en wat je doet? Waarschijnlijk komt het volgende je bekend voor:

  • Je bekijkt websites van concurrenten en je vraagt je af: hoe voorkom ik dat dertien-in-een-dozijn gevoel?
  • Je bent eerder bij een fotograaf geweest, maar je voelde je niet comfortabel.
  • Je durft eigenlijk niet op de foto, omdat je er nooit leuk op staat.
  • Je vindt het ongemakkelijk om in de schijnwerpers te staan en moeilijk om jezelf echt te laten zien
  • Je wilt af van de stockfoto’s – maar hoe?

Je bent niet de enige die hiermee worstelt. En gelukkig kan ‘het plaatje’ er voor jou heel anders uitzien.

  • succesvolle ondernemers fotografie fotosomoptevallen

Stel je nou eens voor dat je trots bent op je website:

  • Dan is je website je visitekaartje.
  • En belangrijker: potentiële klanten zien in één klap wie jij bent, wat je doet en te bieden hebt.
  • Je bent onderscheidend.
  • Je website is in harmonie en wordt ook echt bekeken en gelezen.
  • Klanten begrijpen dat ze bij jou moeten zijn.
  • Je straalt werkelijk kracht en plezier – wat je klanten prettig vinden.

Hoe je daar komt? Heel eenvoudig.

Samen met jou zorg ik ervoor dat je beelden krijgt die echt bij jou passen. Die je graag op je website zet omdat ze jou in optima forma laten zien. We maken een plan, kijken wie je nou echt bent en zetten dat om in beelden die spreken.  

  • Fotografie Paulien de Gaaij Foto's om op te vallen

Voelbaarheid /voelbaar maken / menselijkheid/energie/ ontwikkeling/ avontuur/ verwonderen

Eigenlijk ben ik altijd op ontdekkingsreis, op zoek naar van de mens achter het verhaal. Dus ook naar jou. (…waar je bloed van gaat stromen …klanten die hun leven leven… mensen die vol kunnen leven… levenskracht

Ik zat op de trap. 4 jaar oud. Het was donker. Gedempte stemmen kwamen uit de huiskamer. Ik luisterde. Er ging thuis iets niet goed en ik wilde weten wat.

Of er was visite. Zat ik weer op de trap. Om te luisteren wat ze over ons zeiden, de kinderen. Dan hoorde ik wat ze dachten over ons – dat kon je als kind beter niet horen trouwens.

Het verhaal erachter wilde ik weten.

Ik ontwikkelde intuïtie.

De jaren dat ik als geluidstechnicus werkte bij de NOS, deed ik hetzelfde. We gingen met een klein team op pad: presentator, regisseur, cameraman/vrouw, en ik. Eigenlijk altijd met z’n allen op zoek naar het verhaal achter het verhaal.

Dertien jaar lang maakte ik tv-programma’s Jules Unlimited, Klokhuis en documentaires. De wereld was mijn werkplek. Met een klein team maakten we de verhalen.

Ik was helemaal op mijn plek. Alleen kwam er steeds minder geld beschikbaar voor de documentaires. En dus was er voor mij steeds minder interessant werk.

Totdat iemand tegen me zei: waarom ga je niet fotograferen? BAM! Dat kwam binnen. Ik ging naar de fotoacademie in Amsterdam en ben verhalen gaan maken met foto’s.

Voor mijn eindexamen maakte ik combinaties van portretten met een landschap. Bij één portret wilde ik iets met het landschap van de stad. Ik visualiseerde een trambaan in de avond.

Ik wist niet waarom, maar ik kreeg de wens dat het zou moeten regenen dat het stortte. Die wens kwam uit. Ik vreesde wel de houdbaarheid van mijn camera, maar ik fotografeerde de trambaan in de volle regen. Bij thuiskomst bleken de druppels die omhoog terugsprongen, werden verlicht door het licht van de stad. Ze zagen eruit als kleine vuurvlammetjes. Pure Magie.

Ik realiseerde mij al doende dat je zoveel kan vertellen in een stilstaand beeld. En dat landschappen ook een grote rol kunnen spelen in een verhaal. Sindsdien vind ik verhalen vertellen in beeld ook steeds spannender en leuker.

Dat voor ondernemers te mogen doen is helemaal geweldig.

Ondernemers maken veel te weinig gebruik van hun eigen zichtbaarheid, van hun eigen ‘ikje’. Ook als ik zelf op zoek ben naar iemand, kom ik het zelden tegen.

Door de combinatie van mijn technische achtergrond en mijn eeuwige zoektocht naar het verhaal, is mijn missie geboren.

Ik vind het geweldig om jou en je bedrijf een geheel eigen beeld te geven. Dat kun je gebruiken voor van alles en nog wat: je website, visitekaartjes, sociale media, blogs, je eigen beeldbank of reclame.

review

Caroline Groeneveld

Je hebt me geholpen om mij als merk neer te zetten. Door te kiezen voor een mooie locatie en mooie bewegingen in het beeld komen ikzelf en mijn kernwaarden bezieling, enthousiasme, puurheid en anders zijn heel natuurlijk naar voren. 

Ik vond het super spannend. Klikt het wel? Gaat het wel lukken? Krijgen we die flow die zo belangrijk is op zo’n dag?

Ik heb nu een aantal foto’s die ik kan gebruiken op mijn website en in mijn advertising. En het mooiste van alles? De portret foto die je van me maakte en die nu op mijn homepage komt, converteerde zo goed in de facebook advertentie testen dat ze nu als standaard wordt ingezet. Als dat geen mooi compliment is!

 

Een dag werken met Paulien is een feestje geweest. Paulien weet precies hoe ze van een simpel plaatje een krachtig beeld maakt. Ik gebruik haar foto’s op mijn website en deze converteert direct een stuk beter. Dank je wel Paulien!

review

Elise Verheul

Het was ontzettend fijn om samen te werken met Paulien. 

Ze wist in haar grondige voorbereiding precies te achterhalen wat mijn wensen waren. En daarbij ging het veel verder dan alleen maar ‘leuk op een plaatje staan’. Ze wist heel goed te achterhalen wat mijn essentie in mijn werk is, en dat heeft ze op een heel mooie manier in beeld gebracht.  

Haar begeleiding stopte niet bij de aanlevering van de foto’s: Paulien heeft ook meegedacht met de plaatsing van de foto’s op mijn website. Ze kwam met verrassende suggesties, waardoor ik nu op mijn profielpagina in badpak te zien ben… Dat zou ik zelf nooit hebben kunnen bedenken :)

Ik ben heel blij met de prettige samenwerking en met het eindresultaat. 

Aanvankelijk dacht ik zelf aan ‘leuke portretfoto’s’, maar het eindresultaat is zoveel (omvang)rijker geworden…   

Paulien blijft mijn vaste fotografe! 

Elise Verheul

review

Irma Meijer

Ik ben niet iemand die graag gefotografeerd wordt, maar met Paulien wordt het vanzelf leuk. Ze denkt van te voren al na over mogelijke situaties die we konden gebruiken tijdens het fotograferen. En ze luistert heel goed naar jouw verhaal wie je als persoon bent. Paulien is spontaan, denkt continu mee en ze stelt je gerust. Als ze lacht lach je vanzelf mee. Ik ben heel erg blij met de foto’s.

Irma Meijer

Hoe zorgen we samen voor mooie foto’s van jou en je verhaal?

Door elkaar goed te leren kennen. Ik wil weten wie je bent, voor je klant. Om jou volledig in je element te kunnen fotograferen is het nodig om te weten wanneer je dat bent. Daarom onderzoeken we een aantal vragen:

  • Waar staat je bedrijf voor?
  • Wat zijn je kernwaarden?
  • Welke uitstraling wil je graag overbrengen?
  • Wat zijn je drijfveren?
  • Wat wil je betekenen voor je klant?

De antwoorden helpen om jezelf te positioneren. De bijvangst is dat het je helpt om te gaan staan voor wie je bent. Dat zie ik vaak gebeuren.

  • Fotografie Paulien de Gaaij Foto's om op te vallen

Dit gaan we doen

Aan de hand van de antwoorden maken we een ‘shotlist’. Daarop leggen we vast welke locatie(s) we kiezen en wat er nodig is om die plek(ken) jouw vibes te geven. We denken na over props en eventuele figuranten. We sparren over je kledingkeuze. En we kiezen situaties om te fotograferen.

Dit gebeurt er als je foto’s je verhaal vertellen:

– Je website is in balans, je straalt professionaliteit uit.

 De eerste indruk over jou staat als een huis: je spreekt precies die klanten aan waarnaar je op zoek bent.

– We laten jouw kracht zien, zodat je het ook zelf steeds weer bij jezelf herkent.

  • Het zijn sfeerbeelden van joudie niemand kan kopiëren. Je krijgt je eigen stockfoto’s.
  • Omdat je je professioneler positioneert kunnen je klanten je beter op waarde schatten.
  • Je stapt uit het 13-in-een-dozijn-gevoel. 

We nemen de tijd die nodig is om je verhaal in foto’s vast te leggen. Ik zorg dat je je 100% comfortabel voelt zodat je echt ontspannen op de foto komt. Ik zorg ook dat je de camera ‘vergeet’ en spontaan, leuk en als jezelf op de foto staat. Je ziet meteen of de foto’s naar jouw idee goed zijn – eventueel kun je bijsturen zodat je je echt ontspannen voelt over het eindresultaat. De foto’s bewerk ik na en ik zorg dat ze het juiste kader hebben voor bijvoorbeeld je website.

– Je krijgt foto’s die geschikt zijn gemaakt voor verschillende uitingen zodat je er online en offline goed en overal hetzelfde op staat.

Ik heb 3 pakketten voor je

PAKKET

LARGE 

Fotoshoot op locatie (van 4 a 5 uur)

12 foto’s geschikt gemaakt voor internet en drukwerk

kleine beeldbank

PAKKET

EXTRA LARGE

8 uur op locatie over 2 dagen verdeeld

30 foto’s  grote beeldbank

PAKKET

GLAMOUR

10 foto’s 4 a 5 uur op locatie

met extra aandacht voor licht en styling

en de nabewerking vraagt meer aandacht

  • zakelijkportret fotosomoptevallen

Voor wie – en voor wie zeker niet?

Mijn manier van werken is geschikt voor ondernemers die snappen dat beeld een belangrijke factor is voor hun branding.

We zijn een match als je begrijpt dat fotografie grote meerwaarde heeft, als je beseft dat je eigen beeld je onderscheidend maakt en als je weet dat dat alleen ontstaat door synergie in samenwerking met mij.

We weten inmiddels wel dat het belangrijk is in deze tijd om jezelf kwetsbaar op te stellen, als je op zoek bent naar meer klanten. Ik wil graag met je samenwerken. Maar alleen als je ook echt met mij wilt samenwerken.

De input komt namelijk niet alleen van mij, maar ook van jou.

Ik help je bij het positioneren en je verhaal, het is een samenwerking en een uitwisseling met wederzijds vertrouwen.

Ik geef je mijn ziel en zaligheid en ga tot het uiterste om jouw verhaal te vertalen.

 

Waarom zou je met mij werken?

Omdat ik anders durf te zijn. Omdat ik jou durf te laten zien zoals je echt bent. Maar ook omdat ik veel expertise heb. En mensenkennis.

Omdat ik altijd op zoek ben naar het verhaal achter het verhaal en vol ideeën zit hoe je een verhaal omzet in beeld.

Omdat ik met 13 jaar ervaring (geluidstechniek en licht) in televisieland veel weet van licht en geluid en hoe regiseurs werken: hoe vertel je een verhaal? Voor wie? En waarom?

Omdat ik veel geleerd heb van acteurs en presentatoren zoals hoe je kunt werken met een houding om iets te verduidelijken ik begeleid je in jouw eigen houding.

Omdat ik ook binnen Nederland veel gereisd heb, en daardoor veel locaties ken.

Omdat ik de Fotoacademie afgerond heb en alle technieken heb geleerd. 

Omdat ik 15 jaar fotograaf ben. 

Omdat ik mijzelf altijd persoonlijk ontwikkeld heb: ik heb trainingen gevolgd en heb me op het spiritueel vlak ontwikkeld.

Omdat ik mensenkennis heb – niets is mij vreemd. Ik weet ik hoe ik rust kan creëren, wat ik bewust kan inzetten.

Omdat mijn intuïtie heel goed werkt.

Omdat ik het verschrikkelijk leuk vind om al mijn kennis in te kunnen zetten voor jou en je bedrijf, zodat je je kunt laten zien wie je bent en je zelf als krachtig merk kunt neer zetten.

  • zakelijkportret fotografie fotosomoptevallen

Gegarandeerd de beste foto’s… van jou

Over niets valt zo goed te twisten als over smaak. Daarom gaan we een uitgebreid voortraject in. Ik leer jou kennen. En ik ontdek wat je mooi vindt.

Als je het lastig vindt om te beslissen of je met mij wel een klik hebt, dan spreken we het volgende af: we beginnen met een inspiratiegesprek, daarna gaan we over op het maken van huiswerk. Dan leren we elkaar al aardig kennen en weet ik wat jij mooi vindt.

Maar stel we gaan fotograferen en de klik is toch ineens verdwenen, en de foto’s lijken niet te worden zoals je zou verwachten, dan ga ik naar huis. No hard feelings.

Dit weten we echt in het eerste uur dat we bezig zijn. We zijn er samen bij. Het is mij in al die jaren één keer gebeurd dat het niet klikte.

Voor het overige garandeer ik je foto’s die helemaal bij je passen en die van jou een sterk merk maken.

 

Misschien zit je nog met vragen…

In de loop van 15 jaar fotograferen heb ik van klanten weleens een vraag gekregen. Misschien heb jij ook nog vragen? Hieronder geef ik antwoord op de meest gestelde – kijk of jouw vraag er ook tussenzit.

Ik kan toch net zo goed foto’s (stockfoto’s) van het internet halen?

Tuurlijk kan dat. Alleen: wil je dezelfde foto’s hebben als je concurrent? Of wil je je juist van je concurrent onderscheiden? Dat laatste denk ik… En hoe zorg je er dan voor dat je concurrent niet precies hetzelfde doet als jij? Door jou unieke verhaal te vertellen, met jouw unieke stijl en uitstraling.

Dat is niet te kopiëren.

En nog iets: op foto’s zit vaak copyright. Als je iemands foto’s zomaar pikt en ze komen erachter… dure grap.

Waarom moet ik al die vragen beantwoorden? Kunnen we niet gelijk fotograferen?

Als je echt uniek beeldmateriaal wilt, zal het moeten gaan over jou.

Ja, we kunnen de vragen achterwege laten en gelijk gaan fotograferen, maar……. dan zit er geen visie achter en dan kom je al gauw in de clichébeelden. Daarmee krijg jij niet de foto’s die je eigenlijk nodig hebt.  Er is veel meer uit te halen als je je ‘missie’ weet, je ‘why’. Dat is wat je zou moeten willen. Dat is in elk geval waar ik voor ga. Zonder uitgebreid vooronderzoek, krijg je standaardfoto’s.

Gewoon een portretfoto is toch ook wel genoeg?

Ja, zouden we kunnen doen. Alleen zie je dan alleen nog maar een gezicht. Het is al wel iets, maar het vertelt nog niet jouw verhaal. Daarmee kunnen je klanten je nog niet echt leren kennen. Het is als klant fijn om inzicht te hebben met je te maken krijgt. Een potentiële klant voelt zich met goede foto’s sneller me je verbonden en zal daarom ook makkelijker voor jou kiezen.

Ik ben totaal niet fotogeniek?

Dat is een belemmerende gedachte. Voor mij is iedereen fotogeniek! Fotografie met mooi licht en een goeie sprankelende houding, pakt verassend voor je uit, let maar op. 

Ik ken hele mooie mensen die net zo ‘lastig’ zijn te fotograferen als de zogenaamde minder mooie mensen. En ik ken de zogenaamde minder mooie mensen die waanzinnig goed in beeld overkomen. 

Fotogeniek… het zegt helemaal niets. Weet je dat je de meeste fotomodellen op straat zo voorbijloopt. Met licht en een goede houding kan je écht van iedereen een mooi portret maken. Innerlijke schoonheid is namelijk bij iedereen te zien. 

Het gaat om vertrouwen in jezelf en gaan staan voor wie je bent. Dan ben jij ook fotogeniek! 

Het kost mij veel te veel tijd...

Fotograferen kost tijd, dat klopt. Denk alleen maar aan het uitlichten van jou, met mooi licht. “Uitlichten? Buiten?” 

Jazeker. Ik laat niets aan het toeval over en foto’s gaan over licht. En uitlichten kost nu eenmaal tijd.

Verder gaat het om gerichte aandacht, met veel zorg. Dat is nooit verspilde tijd. Het komt je altijd ten goede! (Is met alles zo, in mijn opinie) Je krijgt er namelijk ook altijd aandacht voor terug. 

Heb ik een visagist nodig?

Visagie doet zeker iets met je. Je krijgt net een iets andere uitstraling. Maar dat moet wel bij je passen. Het is iets heel persoonlijks. 

Als je dat fijn vindt moet je het zeker doen. Als je zelf eigenlijk nooit make-up gebruikt is het niet nodig. Een walletje, een pukkeltje… ze zijn nooit een probleem. Ik kan ze wegpoetsen. 

Wil je toch visagie: ik heb contacten met visagisten die ook heel natuurlijk kunnen werken. 

Wat trek ik aan?

Wie zijn je klanten? Wie wil je aanspreken? Het belangrijkste van kleding is dat je je er zelf comfortabel in voelt. Trek niet iets aan wat je anders echt nooit aan zou trekken. 

We kijken naar de omgeving waar we gaan fotograferen. In het bos met camo-kleding of zwarte kleding is niet zo’n goed idee. 

Is het belangrijk voor jou dat je opvalt in de omgeving waarin je staat? Misschien moeten we met contrast werken en heb je in je huisstijl een kleur zitten die helpt om mooie accenten te leggen. 

Een sjaal of accessoire als tas en of ketting kan dan veel doen. 

We besteden hier vooraf veel aandacht aan. 

Kan ik de foto’s zien als we aan het fotograferen zijn?

Tussendoor laat ik je meekijken – doen we regelmatig. We doen dit samen: jouw visie is heel belangrijk. Bovendien let iedereen weer op andere zaken. Samen vullen we elkaar aan. Beetje per situatie verschillend, maar we kunnen ook nog op een laptop terugkijken, dan kunnen we het nog beter beoordelen.

Ik ben starter help je mij ook?

Wat voor mij heel belangrijk is, is dat je echt weet wat je wilt. Natuurlijk help ik je, maar als je net begint is het vaak een heel proces. Dat moet je eerst doorlopen, voordat ik je écht kan helpen.  Je mag met mij altijd sparren en dan kijken we hoe ver je bent in het weten wat je wilt. Ik zal je eerlijk adviseren, als ik denk dat je te vroeg op mijn deur hebt geklopt. Mijn eerlijke advies zal dan

Waarom is fotografie zo duur?

Fotografie is een vak waar dure apparatuur aan te pas komt. Camera’s, licht, accessoires. Om nog te zwijgen van de computer en software om foto’s te bewerken. 

Ik zeg ook altijd iedereen is fotograaf, iedereen kan op een knopje duwen. Maar als je een fotograaf bent, weet je in alle omstandigheden mooie foto’s te creëren. Je krijgt foto’s die bij elkaar passen en die dezelfde kleurstelling hebben. 

Na het fotograferen besteed ik nog minstens zoveel tijd in het verwerken en het nabewerken: contrasten worden naar elkaar toegewerkt, de ‘vlekjes’ worden weggewerkt. Foto’s krijgen er vaak nog een dimensie bij, ze worden dan zoals ze bedoeld zijn. Je investeert in topkwaliteit foto’s van iemand met veel ervaring en vakkennis. Zodat je gegarandeerd goeie foto’s krijgt van jezelf.

  • zakelijkportret fotografie fotosomoptevallen

Foto’s maken je tastbaar.

Als mensen je haast kunnen voelen, kunnen ze ook makkelijker ja tegen je zeggen! Je wordt aaibaar en love-able.

Geef je klanten de kans om je beter te leren kennen en ga staan voor je verhaal.

Maak jezelf zichtbaar en laat zien wie je bent. Je hebt iets te bieden en je klanten wachten op je. Dus vraag meteen een inspiratie gesprek aan, geef jezelf de kans om je te laten inspireren.

Hartelijke groet,

Paulien de Gaaij

P.s Weet wat je te wachten staat als die foto’s op je site staan hè…… Het maakt jouw aantrekkelijk, je krijgt nog meer zin om te gaan ondernemen, je trekt de juiste klanten aan. Je maakt van je zelf een krachtig merk.

Pps ik twijfel aan niemands kwaliteiten, ik geloof in jouw verhaal, het wordt de hoogste tijd om dat zichtbaar te maken. Het zal je goed doen!